Keskellä eksytystä – Summerfest 2016

Seinäjoelta leviää Suomeen pimeyttä ja hengellistä myrkkyä. Onko peli jo menetetty, vai onko kurssi vielä käännettävissä? Minulla on ystäviä, jotka aikovat osallistua tapahtumaan. Tiedän jo valmiiksi, että sama iänikuinen rallatus raikaa: ”en kuullut heidän puheissaan mitään Raamatun vastaista.”

hillsongilmio

SUMMERFEST Keskellä Elämää 2016

Kesän kohokohta Seinäjoella: SUMMERFEST – Keskellä Elämää 13.-17.7.2016. Tämä koko perheen konferenssi on kesän paras festari, täynnä uskoa, vapautta, iloa, rakkautta ja Jumalan läsnäoloa. Tervetuloa Seinäjoelle!

Seinäjoen helluntaiseurakunta jatkaa betheliläisyyden/uusapostolisuuden valtavirtaistamista Suomen helluntaikarismaattisessa liikkeessä. Tapahtumaan tulevat puhumaan Ben Fitzgerald ja Daniel Hagen, jotka molemmat ovat kytköksissä betheliläisyyteen, josta on blogissa kirjoitettu paljon.

edit: OneWay TV:n Hard Talk Extrasta saa suoraan alkuperäislähteiden kautta hyvän käsityksen uusapostolisuuden/betheliläisyyden harhoista.

Suomalaisista puhujista ihmetystä herättää seuraava:

Mika ja Rommy Yrjölä, Helsingin Saalemin johtava pastoripariskunta ja Suomen helluntailiikkeen yksi tunnetuimmista pareista tullaan näkemään laakealla, mutta sitäkin upeammalla Pohjanmaalla tapahtuman aikaan. Tämä pariskunta on hyvin tunnettu upeista Jumalan sanan ja huumorin täyteisistä puheista.

Helsingin Saalem on ainakin työntekijöiden määrän perusteella suuri Suomen helluntailiikkeen seurakunta. Heidän johtaville työntekijöilleen ei näytä tuottavan ongelmaa eksyttäjien seurassa esiintyminen.

Suurten seurakuntien positiivinen suhtautuminen eksytyksiin on erityisen ongelmallista siksi, että jos uskovalta puuttuu kristillisen opin ja käytännön tuntemisesta nouseva…

View original post 209 more words

Mainokset

5 kommenttia artikkeliin ”Keskellä eksytystä – Summerfest 2016

  1. Kiitos uudelleenbloggauksesta. Todella surullinen tilanne. Helluntaikarismaattinen kompleksi sekä siinä valtavirtaistuva betheliläisyys on aiheuttanut tilanteen, jossa monissa kaupungeissa terveen seurakuntayhteyden löytäminen on todella vaikeaa. Kaikki tahot kun ovat ristiinlinkittyneitä ja ilman yhteistä uskontunnustusta ja käsitystä kristillisestä opista ja käytännöstä. Vaihtuvuus on myös suurta puhujavieraiden suhteen & pöntöstä voi kuulla aivan mitä tahansa. Näin on hyvin vaikeaa muodostaa käsitystä terveestä kristillisyydestä.

    Laita muuten blogin sähköpostiin viestiä, niin voidaan jatkaa aiheesta.

    Tykkää

    • Eipä mitään. Rebloggasin, koska mielestäni meidän, jotka hälytyskelloja kilkuttelemme, on hyvä verkostoitua ja osoittaa tällä tavoin, että emme ole mitään yksinäisiä räksyttäjiä. Kaikesta ei tarvitse aina kirjoittaa itse, vaan joskus riittää tällainen kommentin kera referointi.

      Tykkää

  2. Seinäjoen pimeyttä lisää se, että he itse uskovat vilpittömästi olevansa oikeassa ja ”Seinäjoella tapahtuu nyt suuria Jumalan ihmeitä.” Sateet lähetä-illat vetävät porukkaa. (en koskaan kuullut siellä evankeliumia julistettavan, milloin harvoin niissä kävin.) Olen pettynyt Kalliopäähän, että miksi hän päästi tämän harhaopin seurakuntaansa. Kenties joutui tarpomaan virran mukana? Seurakunnasta irtautunut HOUM on ehkä hieman oikeilla jäljillä, tosin kunnon evankeliumia ei sielläkään julisteta. Lähinnä että unelmat toteutuu. Uskoontulleille jaetaan alennuskuponkeja vaateliikkeisiin. ”uskoontulleille” ehkä parempi ilmaisu. Asuin vuosia Seinäjoella (muutin muualta olin uskossa silloin) ja minuun sopisi ilmaus: Aloitin uskossa ; lopetin Seinäjoella. Nyt toisella paikkakunnalla terveen, elävän luterilaisen seurakuntayhtesön löydettyäni, olen kasvanut terveeseen uskoon, mutta koko ajan saan huomata, että tämäkin asia oli harhaoppia, ja tämä. Ei ihme, ettei minulla ollut rauhaa ja uskon selkeys katosi. Minulla kului karismaattisissa seurakunnissa 18 vuotta. En tiedä, eheytyykö noista koskaan. Seinäjoella rukoilin, että Jumala vie mut täältä pois, koska mä en pysy täällä uskossa. Hengellinen ilmapiiri oli niin epäterve. Karismaattisuus tuhoaa pahimmillaan koko persoonan, kun mennään suorittavaan uskoon ja rukousjonojen profetiat sekoittaa sielun. Paljon voisi tästä kirjoittaa. Voi kun olisin ymmärtänyt pysyä poissa. Kiitos tästä blogistasi. Tämä on auttanut minua valtavasti.

    Tykkää

    • Minusta on mahtava juttu, että Jumala vastasi rukoukseesi ja vei sinut pois. Uskon, että voit luottaa myös siihen, että Jumala parantaa aiheutuneet haavat aikanaan. Muista myös, että Jumalalla on tarkoitus kaikelle. Kokemuksesi karismaattisuudesta voivat viellä olla siunauksesi jollekulle.

      Tykkää

  3. Olisi hienoa, että voisin joskus olla siunaukseksi ja aion avoimesti puhua kokemuksistani ja kertoa pelastumisestani noista harhaopeista. Kiitos paljon noista konferenssin käännöksistä, katsoin joka videon ja sain niistä enemmän hengelliseen elämääni kuin noina 18 vuotena. Blogiasi aion lukea jatkossakin. Ja muutenkin seurata asioita näillä kentillä. (tässä juuri katselen, kun TV7 tykittää Mauno Mattilan puheita vastaan… silmiä avaavaa tämäkin)

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s